Garanti / Returer

Beroende på vilken produkt du köper, vänligen se garantierna beskrivna nedan, dessa är utan kostnad och hjälper dig att skydda din vara.

14

14 Dagars garanti

Detta gäller alla produkter. Om din vara skulle visa sig vara felaktig får du en ny vara eller pengarna tillbaka. Du kan behöva skicka tillbaka den felaktiga varan till oss innan en ny vara eller återbetalning kan ske, detta för att vi ska kunna undersöka så att den inte har skadats eller behandlats fel av kunden.

3

3 års garanti

Om din vara skulle visa sig vara felaktig efter 14 dagar kan du returnera produkten till tillverkaren i enlighet med den tidsperiod som tillverkaren har utsett. Om deras tidsperiod är kortare än 3 år kan du reklamera produkten till oss upp till 3 år efter köp. Om tillverkaren erbjuder en 2 års garanti kan vi inte hjälpa dig med reparation eftersom det är tillverkarens garanti som gäller, men du kan lämna din vara för reparation inom tidsperioden 14 dagar upp till 2 år till oss. Om reparation kostar mer än att ersätta varan, ersätts den. VÄNLIGEN NOTERA: Vid olyckor och skador som orsakats av användaren gäller inte garantin.


Returns

Returnera en vara

Om du vill returnera en vara till oss i stället för till tillverkaren behöver du följande information:

1) Fakturanummer

2) Modellnumret på varan samt färg om det finns olika varianter

3) Noggrann beskrivning av vad som är felaktigt

4) Var och hur du upptäckte felet

5) Alla dina kontaktuppgifter och även den adress du vill att varan ska returneras till

Vi kommer då att förse dig med ett returnummer samt den adress du ska returnera varan till.

Vänligen notera, alla paket som returneras till oss är kundens ansvar. Vi rekommenderar att försäkra paketet i fall en skada skulle uppstå under frakten. Ansvaret ligger helt och hållet hos den som skickar paketet.

Vänligen sänd ovanstående information till oss via e-post: info@rhinocamera.se

Info

Mottagit fel vara

Om du råkat få en vara som du inte beställt på grund av en miss på vårt lager, måste du kontakta oss inom 48 timmar sedan du mottagit den. Om det är vårt misstag ersätter vi dig för returfrakten till en överenskommen summa. Ett kvitto krävs för att fastställa ersättningen. Om du däremot kontaktar oss senare än 48 timmar efter mottagandet, måste du själv stå för returfrakten. Om du har beställt fel vara måste den returneras inom 7 dagar och du står själv för fraktkostnaden. I bägge fallen måste varan som returneras vara oanvänd och i säljbart skick. Om inte så är fallet, har vi rätten att sätta ett begagnatpris på varan och kunden står då för mellanskillnaden, värdet på varan som begagnad jämfört med varans pris i nyskick. Om kunden köpt ett paket måste alla delar finnas kvar, om de inte är det dras värdet på varan som saknas av på återbetalningen.

Säkra betalningar

Säkra betalningar

Säkra transaktioner

Säkra transaktioner

Snabb och gratis leverans

Säkra betalningar